הזרקה ביולוגית לכף היד

אנשים רבים סובלים מכאבים בכף היד, כתוצאה משחיקת סחוס ניוונית הנוצרת עם השנים, או לחילופין, כתוצאה מטראומה, כגון תאונת דרכים, תאונת סקי וכדומה.

חשוב לדעת כי היום ניתן לטפל בתהליך הדלקתי שנוצר במקום, באמצעות הזרקה ביולוגית לכף היד.

ההזרקה הביולוגית מאפשרת טיפול יעיל ומוכח מחקרית, שאינו מסכן את המטופל ואינו כולל תופעות לוואי. במהלך הטיפול נעשה שימוש בדמו של המטופל, לכן אין שום חשש לחדירה של גורמים, שיגרמו לרגישות או לתופעת לוואי לא צפויה.

אנו במרפאה של ד"ר עמית קדמי נשמח לספק לכם טיפולי הזרקה ביולוגית לכף היד. ד"ר קדמי הינו אורתופד מומחה כף יד, מיקרוכירורג ומנתח כף יד בכיר, המנהל את המרפאה ביחידת כף היד במרכז הרפואי רבין.

מהי המשמעות של הזרקה ביולוגית לכף היד?

טיפול הכולל הזרקה ביולוגית נחשב היום לאחד הטיפולים המומלצים ביותר, המסייעים לתהליך ההחלמה הטבעי של הגוף ומזרזים את הפעולה הטבעית שלו. במהלך התהליך נלקח דם מהוריד של המטופל, לצורך הפקת סרום העשיר בטסיות.

הסרום מכיל מגוון רחב גורמים שונים, המסייעים לתהליך ההחלמה ולעצירת התהליך הדלקתי.

מומלץ לעבור את הטיפול מוקדם ככל הניתן למועד הפציעה או הניתוח, על מנת לשפר את היעילות שלו. הטיפול נחשב ליעיל במיוחד להפחתת רמות הכאב, לכן הוא נפוץ במיוחד בקרב ספורטאים, הנוטים לסבול מפציעות ספורט שונות.

ידוע כי טיפול בהזרקה ביולוגית לכף היד יכול לסייע רבות לאנשים הסובלים משחיקת סחוס ודלקת, לכן מומלץ לבצע את הטיפול, כחלק מהטיפול השמרני, היכול להחליף את הצורך בניתוח כירורגי.

בחלק מהמקרים מומלץ לעבור טיפול בהזרקה ביולוגית בנוסף לניתוח, על מנת לזרז את תהליך ההחלמה ולשפר את סיכויי ההצלחה שלו.

הזרקה ביולוגית לכף היד – מהלך הפעולה

ניתן היום למצוא מספר שיטות להפקת סרום עשיר בטסיות. בחלק מהמקרים נעשה שימוש בחומר המשפעל את הטסיות לפני ההזרקה, ואילו במקרים אחרים הטסיות משופעלות בצורה טבעית על ידי רקמות הגוף.

ברמת העקרון, התהליך כולל לקיחת דם מהמטופל והפרדת הכדוריות האדומות מהסרום, באמצעות צנטריפוגה.

זוהי הדרך היעילה ביותר להפיק סרום עשיר בטסיות, הניתן להזרקה מדויקת לתוך האזור הרלוונטי בכף היד.

מדובר על תהליך קצר, המתבצע בקליניקה של הרופא, ללא שום צורך בשליחת הדם של המטופל למעבדה חיצונית. לרוב התהליך אורך מספר דקות בלבד וניתן לחזור עליו אחת לשבוע, במקרה הצורך.

כדאי לציין כי ניתן לבצע את ההזרקה תחת הנחיית אולטרסאונד, על מנת להבטיח דיוק מקסימלי בהעברת הטסיות למקום הפגוע.

ניתן להזריק את הסרום לתוך המפרק או לרקמות הרכות, בהתאם לצרכי המטופל. ברוב הפעמים, האפקט של הטיפול מורגש כשלושה שבועות לאחר הזריקה.

אנו במרפאה של ד"ר עמית קדמי נשמח לספק לכם טיפולי הזרקה ביולוגית לכף היד. לקבלת מידע נוסף ולתיאום תור לייעוץ, צרו קשר.

הזרקה ביולוגית לכף היד

רוצים להתייעץ איתי?