שברים בשורש כף היד (רדיוס דיסטלי)

שברים בעצם הסירה (סקפואיד)

אנשים רבים סובלים משברים בכף היד, מאחר ומדובר על אחד מסוגי השברים הנפוצים ביותר. כל אחד עלול ליפול ולהחליק על רצפה רטובה, ליפול מאופניים או להתרסק בתאונת סקי. ברוב המקרים ישנו רפלקס ראשוני לשלוח את כף היד קדימה, במטרה לבלום את הנפילה. אומנם הדבר מאפשר להגן על יתר חלקי הגוף, אך לרוב נפילה חזקה על שורש כף היד תגרום לשבירתו. במקרים מסוג זה חשוב לפנות במהירות לרופא שמתמחה בתחום, על מנת להבטיח לעצמכם את הטיפול היעיל והמדויק ביותר עבורכם.

שברים טיפוסיים בכף היד – נעים להכיר!

אחד השברים הנפוצים ביותר בשורש כף היד הוא השבר בעצם הרדיוס הדיסטלי. שברים אלו מתרחשים לרוב על רקע נפילה, שנבלמה באמצעות הושטת היד לפנים או לאחור. בנוסף, שחקני כדורעף או כדורסל עלולים לסבול משבר ברדיוס הדיסטלי, בעקבות בלימת הכדור באמצעות כיפוף של כף היד מעבר לטווח התנועה הטבעי שלה. התסמינים זהים לתסמינים של כל שבר אחר, והם כוללים נפיחות של האזור, הגבלת תנועה ותחושת כאב חזקה בשורש כף היד. כמו כן, רבים נוטים לשבור את עצמות המסרק, המהוות את הבסיס לאצבעות. אופציה נוספת היא שברים בעצמות הגליל, המצויות באצבעות הידיים. שברים מסוג זה נגרמים כתוצאה מנפילה של חפץ כבד, כגון דפיקה של פטיש על האצבע, במקום על המסמר.

מה חשוב לדעת לגבי שברים טיפוסיים בכף היד?

כדאי לציין כי השברים עלולים להופיע בדרגות חומרה שונות, בהתאם לכמות החלקים שנוצרו בעקבות השבר ולמרחק שכל אחד מהם זז מהמיקום הטבעי שלו. במקרים של שבר בעצם הרדיוס הדיסטלי, חשוב לאבחן את דרגת השבר ולספק טיפול מתאים, במטרה למנוע חולשה עתידים של שורש כף היד והגבלה בטווח התנועה. שלב האבחון כולל צילום רנטגן, המאפשר לאבחן את מיקום השבר ודרגת החומרה שלו. בחלק מהמקרים יהיה צורך בצילום CT או בבדיקת MRI, על מנת לבחון נזק אפשרי לרצועות סביב האצבעות או למשטח המפרקי. הטיפול מותאם למאפייני השבר וחייב להתבצע על ידי מומחה לכירורגיה של היד, במטרה להבטיח איחוי מדויק ולמנוע כאבים כרוניים והגבלת תנועה. הטיפול נועד להחזיר את חלקי העצם למקום הטבעי שלהם ולקבעם, במטרה לאפשר התאחות מדויקת. במקרים חמורים בהם חלה תזוזה משמעותית בין חלקי העצם יהיה צורך בניתוח כירורגי, שיאפשר להחזיר ולקבע את העצמות באמצעות מסמרי נירוסטה.

אנו במרפאה של ד"ר עמית קדמי נשמח לספק לכם אבחון וטיפול במקרים של שברים טיפוסיים בכף היד. ד"ר קדמי הינו מומחה מוביל בתחום כירורגיה של היד ומשמש בתור רופא בכיר ביחידה לכירורגיה של היד במרכז הרפואי רבין. ד"ר קדמי יוכל לספק לכם טיפולים חדשניים מחליפי ניתוח וניתוחים זעיר פולשניים, שישפרו את זמן ההחלמה ויבטיחו טיפול מדויק וממוקד יותר. לקבלת ייעוץ ומידע נוסף, צרו קשר!