הסרת גידולים מכף היד (גנגליון) ללא חתך בשיטה ארטוסקופית

הסרת גידולים בשורש כף היד​

אנשים רבים סובלים מתחושת כאב וחולשה בכף היד, כתוצאה מהתפתחות של גנגליון. מדובר למעשה על ציסטה גנגליונית, המהווה גידול שפיר שכיח ונפוץ, הנוטה להתפתח באזור כף היד והאצבעות. הגנגליון הינו שקיק המלא בנוזל צמיגי, העלול להיות נוקשה ולהרגיש כמו ג'ולה קטנה החבויה מתחת לעור. ברוב הפעמים הגנגליון נוטה להתפתח בצד האחורי של מפרק שורש כף היד, אך הוא יכול להופיע גם בצד שורש כף היד, בסיס האצבע או בקצה האצבע. אחד המאפיינים העיקריים של הגנגליון הוא היכולת שלו לשנות את גודלו. לאחר מאמץ הגנגליון נוטה לתפוח ולגדול, ולאחר מכן הוא נוטה לסגת בהדרגה לגודלו המקורי.

 

אנו בקליניקה של ד"ר עמית קדמי נשמח לייעץ ולסייע לכם במקרה של גנגליון בכף היד. ד"ר קדמי הינו רופא בכיר ביחידת כף היד במרכז הרפואי רבין השרון בפתח תקווה והוא משמש בתור מנתח בכיר בבית החולים אסותא ברמת החייל. נשמח לספק לכם אבחון מקיף ולהציע את הטיפול היעיל והמתאים ביותר עבורכם.

גנגליון

גנגליון – סימפטומים וסימנים

קודם כל, חשוב להבהיר כי הגנגליון עלול להופיע בכל גיל ונכון להיום לא ידוע מהם הגורמים להופעתו. אחד הסימפטומים המרכזיים המעידים על התפתחות של גנגליון בשורש כף היד, הוא תחושת הכאב המתלווה לכל סוג של הנעת המפרק. הדבר מתרחש בעקבות גדילת הגנגליון, מאחר וככל שהציסטה גדלה, כך היא לוחצת יותר על הרקמות הרכות הממוקמות בסמיכות למפרק. ככל שהלחץ גובר, כך מתגברת תחושת הכאב של המטופל והתלונות על כאב ואי נוחות הופכות לשכיחות יותר. רוב האנשים מגיעים לרופא בעקבות תחושת הכאב בכף היד, מאחר והדבר מפריע להם להתנהל בחיי היומיום ומגביל את העצמאות שלהם. לעומת זאת, במקרים אחרים מדובר על בעיה אסתטית בלבד, מאחר וישנם מטופלים שכלל אינם חווים כאב או אי נוחות ואינם סובלים משום הגבלה בתנועת שורש כף היד.

גנגליון

כיצד מאבחנים גנגליון וכיצד מטפלים בו?

האבחנה של הגנגליון לרוב מתבצעת במהלך בדיקה גופנית של המטופל, בהתאם לגודל ולמיקום האופייני של הציסטה. ברוב הפעמים מדובר על ציסטה עגולה או אליפטית, בעלת צורה מוגדרת היטב, שאינה רגישה למגע. בחלק מהמקרים יהיה צורך לבצע צילום רנטגן, על מנת לשלול בעיות נוספות במפרקים הסמוכים לציסטה. מבחינת הטיפול בגנגליון, בחלק מהמקרים אין שום צורך להסיר אותה, במידה והיא אינה גורמת לתחושת כאב או הגבלת תנועה. הגנגליון יכול להיעלם מעצמו במרבית המקרים, לכן אין שום צורך בפעולה נוספת. אך במקרים בהם הציסטה גורמת לתחושת כאב, ניתן לשאוב את התוכן שלה באמצעות מחט. עם זאת, במידה והציסטה ממוקמת בסמוך לכלי דם, או במידה והשאיבה אינה עוזרת, ניתן להסיר אותה בצורה כירורגית.

אנו במרפאה של ד"ר עמית קדמי נשמח לסייע ולייעץ לכם, במטרה להציע את הפתרון היעיל ביותר עבורכם. לפרטים נוספים ולתיאום תור לייעוץ, צרו קשר.

רוצים להתייעץ איתי?