PRF

היום יותר ויותר נפוץ לשמוע על הזרקות ביולוגיות, המאפשרות לזרז ולייעל את תהליך ההחלמה הטבעי של הגוף. הזרקות PRF ידועות ביעילות ובבטיחות שלהן, לכן אין זה מפתיע כי אנשים רבים בוחרים לעבור את הטיפול. הטיפול אינו כולל תופעות לוואי, מאחר והוא מבוסס על הדם של המטופל. כמו כן, אין הגבלה בכמות הטיפולים או בגיל המטופל, לכן כל אחד יכול ליהנות מיתרונות הטיפול ולחזור עליו פעם נוספת, במידת הצורך.

אנו במרפאה של ד"ר עמית קדמי נשמח לספק לכם טיפולי PRF, לצורך שיפור איכות החיים שלכם. ד"ר קדמי הינו אורתופד מומחה כף יד מוביל, המנהל את המרפאה ביחידת כף היד במרכז הרפואי רבין.

מה מעולם לא סיפרו לכם על טיפולי PRF?

הזרקות PRF יכולות להתאים למגוון רחב של פציעות ספורט ובעיות אורתופדיה, מאחר והן מבוססות על מקור עצמי, לעומת הזרקה של סטרואידים, שעדיין נפוצה בקופות החולים השונות. חשוב לדעת כי הזרקה של סטרואידים כוללת לא מעט תופעות לוואי, החל מזיהומים ועד לקרע של גידים. לעומת זאת, הזרקות PRF נחשבות לבטוחות יותר לשימוש והן מבוססות על סרום עשיר בטסיות, גורמי גדילה וחומרים אנטי דלקתיים, המופקים מדמו של המטופל. באמצעות הזרקת הסרום לאזור הפגוע ניתן לזרז ולייעל את תהליך ההחלמה הטבעי של הגוף. יש לזכור כי הגוף אינו מסוגל לייצר ריכוז כל כך גבוה של טסיות וחומרים המעודדים את תהליך ההחלמה או להוביל אותם לאזור הפגוע בצורה ממוקדת כל כך. לכן הטיפול נחשב ליעיל ומומלץ במיוחד עבור כל מי שסובל משחיקת סחוס, כאבי פרקים, דלקות בגידים וכדומה.

מה ההבדל בין PRF לבין PRP?

תהליך PRF כולל שאיבה מדמו של המטופל והעברתו לצנטריפוגה, לצורך הפרדת בין השכבות השונות. לאחר תהליך הסרכוז נוצרת שכבה של תאי דם שונים, שכבה של פיברין מעורב בגורמי גדילה וטסיות ושכבה של נוזל עני בטסיות או בגורמים אחרים. הרופא צריך לשאוב בצורה מדויקת את השכבה האמצעית, העשירה בטסיות ובגורמי גדילה ולהזריק אותה למקום הפגוע. ברוב הפעמים תהליך ההזרקה מתבצע בהנחיית אולטרסאונד, לצורך השגת דיוק מקסימלי. ההבדל בין הזרקת PRP לבין הזרקת PRF, נעוץ בג'ל הפיברין העשיר בטסיות בטיפול PRF, לעומת הפלזמה העשירה בטסיות בטיפול PRP. הPRP נחשבת לשיטה ישנה יותר, שאינה מצריכה מכשור מיוחד. לעומת זאת טיפול הPRF – מצריך ציוד מיוחד, אך הוא מבטיח כי ריכוז הטסיות יהיה גבוה וכי הן לא יצאו ממקום ההזרקה, בזכות הג'ל. טיפול PRF יתאים במיוחד לאנשים הסובלים מכאבים כתוצאה מקרע של גידים, דורבן בכף הרגל, דלקת בגיד האכילס, קרעים ברצועת הברך, קרעי שרירים ודלקות מפרקים. הטיפול מאפשר להפחית את התהליך הדלקתי ולהוביל לשיקום של הרקמות השונות.

אנו במרפאה של ד"ר עמית קדמי נשמח לספק לכם טיפולי PRF וייעוץ מקצועי בתחום. לפרטים נוספים, צרו קשר.