דופיטרן

דופיטרן הינה מחלה המתאפיינת בהתעבות של העור ורקמת החיבור בשכבה התת עורית. הסובלים מהמחלה יפתחו תחילה גושים קטנים בכפות הידיים, אשר עם הזמן יתעבו ויתפתחו לרקמה תת עורית, הדומה מעט לצלקת. המחלה מתפתחת בשתי הידיים, דבר שעלול להוביל למגבלה משמעותית ביכולת התנועה וביכולת התפקוד. תהליך ההתעבות מתרחש בחלק הפנימי של כפות הידיים ועלול להתקדם לכיוון האצבעות, כאשר לרוב מדובר על הזרת או הקמיצה. מאחר והרקמה ממשיכה לגדול ולהתקשות, כתוצאה מצמיחת סיבי הקולגן, כף היד מתקבעת במצב כפוף, המקשה על איכות החיים והיכולת להשתמש בכפות הידיים באופן חופשי. לכן חשוב להגיע לכירורג שמתמחה בכפות הידיים ומסוגל להציע לכם את הטיפול היעיל ביותר במחלה.

דופיטרן – מחלה שצריך להכיר

אומנם נראה כלפי חוץ כי כפות הידיים כפופות פנימה, כתוצאה מכיפוף של הגידים, למעשה אין שום התערבות של הגידים או העצמות בתהליך הכיפוף. המחלה מערבת רק את רקמת הפאשיה (רקמת החיבור), אך כמובן שעם הזמן המחלה עלולה להשפיע גם עליהם. פרקי האצבעות נוטים להתעבות ונוצר ניוון מוקדם והתקצרות של כלי דם וסיבי עצב. חשוב לציין כי גברים שסובלים מהבעיה עלולים לסבול גם מעקמת של הפין, מאחר והמחלה גורמת להתקשות של הפין, בעקבות הצטלקות של רקמת הפין. בנוסף, המחלה עלולה לערב את החלק התחתון של כפות הרגליים, דבר שעלול להקשות על הדריכה וההליכה.

מה עלול לגרום להתפתחות דופיטרן?

היום לא ידוע מה גורם להופעת המחלה, אך משערים כי היא קשורה לשיבוש של תהליכים ביוכימיים שונים בתוך רקמת החיבור. עם זאת, ידוע כי ישנם גורמים המעלים את הסיכון להתפתחות המחלה. ידוע כי המחלה מופיעה בשכיחות גבוהה יותר אצל אנשים הצורכים כמויות גדולות של אלכוהול וסובלים ממחלת הסוכרת. כמו כן, היא מופיעה יותר אצל גברים מעל גיל 40 ונפוצה בקרב יוצאי מדינות סקנדינביה, אנגליה וקנדה.

דופיטרן – תסמינים וטיפול

התסמינים כוללים התפתחות של גושים לא כואבים בכפות הידיים, נוקשות של הרקמה שעברה תהליך של התעבות וכיפוף או קשיון של האצבעות. הטיפול אמור להתאים למבנה כך היד והיקף ההתפשטות של המחלה. ניתן לשחרר את רקמת החיבור בעזרת Needle Aponeurotomy, שנחשב לטיפול זעיר פולשני. כמו כן, ניתן להזריק לאזור ההתעבות אנזים המפרק את סיבי הקולגן או לחילופין, לעבור ניתוח פתוח, שנועד לכרות את רקמת הפאשיה המעובה.

אנו בקליניקה של ד"ר עמית קדמי נשמח לספק לכם אבחון וטיפול מתקדם במקרים של דופיטרן. ד"ר קדמי הינו מומחה בתחום כירורגיה של היד, מנהל מרפאות בתל אביב ובבת ים. מדובר על כירורג מוביל בתחומו, המחזיק בניסיון עשיר שנצבר לאורך עשור שלם בניתוחי כיף היד והמרפק. אנו מעדיפים להשתמש בטיפולים חדשניים וניתוחים זעיר פולשניים, המחליפים את הניתוחים הסטנדרטים המתבססים על חשיפה רחבה. לקבלת ייעוץ ומידע נוסף, צרו קשר!