CTS שלבי אבחון וטיפול מומלץ

CTS אוCarpal Tunnel Syndrome  (תסמונת התעלה הקרפלית) נחשבת לתסמונת נפוצה יחסית בקרב כל מי שעובד עם הידיים שלו במשך היום. מדובר על קלדנים, מתכנתים, עובדים בקו ייצור, שיפוצניקים ומפעילי מכונות רטט, כגון קונגו או מקדחה. התסמונת אופיינית בתחושת אי נוחות בשורש כף היד, ההופכת לתחושת כאב שרק הולכת ומתעצמת עם הזמן. הסובלים מהתסמונת מתלוננים על תחושת עקצוץ ונימול בשורש כף היד, דבר שגורם לתחושת חולשה ומקשה על ביצוע פעולות בסיסיות בחיי היומיום. לכן חשוב לפנות לכירורג שמתמחה בתחום, על מנת להבטיח לעצמכם אבחון מדויק וטיפול בהתאמה אישית. יש לזכור כי התעלמות מהבעיה תגרום להחמרתה, דבר שעלול להוביל להרעה משמעותית באיכות החיים.

CTS – אבחון

מאחר ורוב האנשים בעידן המודרני מסתמכים על כפות הידיים שלהם לצורך ביצוע העבודה היומיומית שלהם, הסיכון ללקות בתסמונת התעלה הקרפלית נחשב לגבוה במיוחד. CTS מתפתחת כתוצאה משחיקה, הנגרמת בעקבות תנועות שחוזרות על עצמן לאורך זמן. כ- 5% מהאוכלוסייה הכללית תפתח CTS לאורך החיים, מאחר ומרבית האנשים אינם מקפידים על מנח נכון של שורש כף היד שלהם בזמן העבודה. כתוצאה מכך, נוצר לחץ על העצב המדיאני, הנמצא באמצע התעלה הקרפלית בשורש כף היד. הלחץ העצבי גורם לתחושת נימול, אי נוחות, חולשה וכאב. ללא טיפול מתאים תחושת הכאב נוטה להתגבר והוא עלול להקרין לאמה ולכתף. האבחון מתבצע על סמך תלונות המטופל, בדיקה מקיפה של שורש כף היד וצילומי הדמיה.

CTS – טיפול

הטיפול השמרני כולל מנוחה ושימוש בסד ייעודי. ברוב המקרים הטיפול יסייע להפחית את עוצמת הכאב ויאפשר לגוף לחזור למצב הטבעי שלו. כמו כן, ניתן לשלב את הטיפול עם משככי כאבים ותרופות נוגדות דלקת, לצד טיפול פיזיותרפיה ייעודי. במקרים קשים יותר ניתן להשתמש בזריקות קורטיזון, על מנת לסייע להילחם במצב הדלקתי. במקרים חמורים יהיה צורך בניתוח כירורגי, שנועד להפחית את הלחץ על העצב המדיאני. הניתוח מתבצע במידה וטיפול שמרני שניתן לתקופה של 3 – 12 חודשים לא עזר. במידה וישנם סימנים לנזק עצבי יהיה צורך בניתוח מידי. הרופא המטפל יכול לבחור בין ניתוח כף יד פתוח לבין ניתוח המתבצע באמצעות אנדוסקופיה. האופציה השנייה מאפשרת החלמה מהירה יותר ומותירה צלקות קטנות יותר.

אנו בקליניקה של ד"ר עמית קדמי נשמח לספק לכם אבחון וטיפול בהתאמה אישית במקרים של CTS. ד"ר קדמי הינו מומחה מוביל בתחום של כירורגיה של היד, שעבר השתלמויות מקצועיות בניתוחים מיקרוכירורגים וארטוסקופיה למפרק שורש היד והמרפק. מדובר על רופא בכיר ביחידה לכירורגיה של היד במרכז הרפואי רבין, המחזיק בוותק של יותר מעשור בתחום, לצד אלפי ניתוחים בשנה. ד"ר קדמי מעדיף להשתמש בניתוחים זעיר פולשניים ובטיפולים חדשניים שנועדו להחליף ניתוחים כירורגיים, במטרה לזרז את זמן ההחלמה ולהבטיח טיפול מדויק בהתאמה אישית. לקבלת ייעוץ מקצועי, צרו קשר!