הזרקות ביולוגיות – מה זה ומתי מומלץ לבצע?

אנשים רבים מתעניינים היום בתחום של הזרקות ביולוגיות, מאחר ומדובר על טיפול חדשני ואפקטיבי, היכול להחליף את הצורך בניתוח. הזרקות ביולוגיות יכולות לסייע לכל אדם שסובל מכאבים אורטופדיים שונים, מאחר והטיפול מסייע להפחתת הדלקת ולעידוד תהליכי הריפוי הטבעיים של הגוף. כדאי לציין כי עבור חלק מהאנשים הטיפולים השמרניים אינם מסייעים לפתרון הבעיה, מאחר וטיפולי הפיזיותרפיה בשילוב עם הכדורים אינם מסייעים להפחתת תחושת הכאב. כתוצאה מכך, רבים פונים להליכים כירורגיים, מאחר ואינם רואים שום פתרון אחר באופק. אך למעשה, הזרקות ביולוגיות יכולות לשפר את איכות החיים, להפחית את רמת הכאב ולמנוע את הצורך בניתוח.

מה זה הזרקות ביולוגיות ולמי זה מיועד?

הזרקות ביולוגיות נחשבות לטיפול בטוח לחלוטין, שאינו כולל שום סיכונים ושום תופעות לוואי. ניתן לחזור על הטיפול ללא שום חשש וללא שום הגבלה, מאחר ומדובר על טיפול שמבוסס על רכיבים המצויים בדמו של המטופל. הזרקות ביולוגיות ידועות גם בשם – PRP והן מבוססות על הפלזמה של המטופל. הפלזמה מכילה חלבונים, גורמי גדילה וחומרים נוספים, המעודדים את תהליך הריפוי של הרקמות ומפחיתים את עוצמת הדלקת במקום ההזרקה. לצורך הטיפול יש לשאוב כמות מדודה מדמו של המטופל ולהעביר אותה צנטריפוגה, במטרה להפריד את נוזל הפלזמה מתאי הדם. נוזל הפלזמה מוזרק למפרק המטופל, במטרה להגן על הסחוס מפני שחיקה נוספת ולשפר את יכולת התנועה של המפרק. טיפול זה יכול להיות מושלם לכל מי שסובל מכאבי מפרקים, מאחר והוא מאפשר לזרז את תהליך ההחלמה של הגוף ואף למנוע את הצורך בניתוח.

הזרקות ביולוגיות – כי אין שום צורך לסבול

יש לציין כי טיפולי הזרקות ביולוגיות מאפשרים לרכז את כל החלבונים, הורמוני הגדילה ויתר החומרים השונים החיוניים לתהליך הריפוי של הרקמות הפגועות. אומנם תהליך הריפוי מתרחש באופן טבעי, אך הטיפול מאפשר לזרז ולייעל אותו. כתוצאה מכך, ניתן לחוות הקלה משמעותית בתחושת הכאב והפחתה או עצירה של התהליך הדלקתי. הטיפול אינו כולל שימוש בשום חומר חיצוני, לכן אין שום סיכון לתגובה אלרגית או לתופעות לוואי. עם זאת, צפוי להופיע כאב מקומי במקום ההזרקה וייתכן כי ייווצרו שטפי דם. הטיפול מתאים במיוחד למי שסובל מפציעות ספורט, אנשים הסובלים מדלקת פרקים, גידים קרועים, דלקת בגידים ופגיעות בשרירים.

אנו במרפאה של ד"ר עמית קדמי נשמח לספק לכם טיפול בהזרקות ביולוגיות כחלק מהטיפולים החדשניים שאנו מציעים בקליניקה. ד"ר קדמי הינו מומחה מוביל בתחום כירורגיה של היד ומנהל מרפאה בתל אביב ובבת ים. מדובר על רופא שעבר השתלמויות מקצועיות בחו"ל בניתוחים מיקרוכירורגים ובארטוסקופיה למפרק שורש היד והמרפק. בזכות עשור של וותק וניסיון בתחום נוכל לסייע לכם לקבל אבחון וטיפול בהתאמה אישית, תוך כדי העדפה לטיפולים מחליפי ניתוח, כגון הזרקות ביולוגיות. לקבלת מידע נוסף ולתיאום תור לייעוץ, צרו קשר!

הזרקה ביולוגית למרפק