כף יד נרדמת

כף יד נרדמת מאופיינת לרוב על ידי תחושת נימול באצבעות – רדימות בכף היד. בחלק ניכר מהמקרים מדובר על תסמונת התעלה הקרפלית. התעלה הקרפלית ממוקמת בשורש כף היד והיא מכילה את הגידים המכופפים של האצבעות ואת העצב המדיאני. במקרים בהם העצב נלחץ, עלולה להתפתח תסמונת התעלה הקרפלית, האופיינית בתחושת הירדמות או נימול של כף היד, בעיקר באזור האגודל ובשלושת האצבעות הסמוכות אליו. ברוב הפעמים, תחושת ההרדמות תגבר בלילה, לכן בשעות הבוקר ישנה נטייה לקום עם חוסר תחושה בכפות הידיים. תחושה דומה עלולה להתרחש במקרים של נהיגה ממושכת או אחזקה ממושכת של טלפון או ספר.

אנו במרפאה של ד"ר עמית קדמי נשמח לסייע ולייעץ לכם במקרים של כף יד נרדמת. ד"ר קדמי הינו רופא בכיר ביחידת כף היד במרכז הרפואי רבין השרון בפתח תקווה ומשמש בתור מנתח בכיר בבית החולים אסותא, רפאל ומדיקל סנטר.

כף יד נרדמת – מי נמצא בסיכון גבוה לסבול מהתופעה?

אומנם כולנו עלולים לחוות תחושת רדימות בכף היד, כתוצאה משינה על היד או הישענות ארוכה, אך תסמונת התעלה הקרפלית מאופיינת בתחושת נימול וחוסר תחושה, שנוטה להחמיר עם הזמן. כתוצאה מכך, ישנה נטייה לשמוט חפצים מהידיים ולאבד את היכולת לבצע פעולות עדינות, הדורשות מיומנות. במקרים חמורים יותר, הסובלים מהתסמונת עלולים לסבול מכוויות ופצעים, כתוצאה מחוסר התחושה באזור ואף לפתח דלדול במסת השריר בכף היד. תסמונת התעלה הקרפלית נחשבת לשכיחה יותר אצל נשים מאשר גברים, במיוחד כאשר מדובר על נשים מעל גיל 50 או נשים בהיריון. בחלק גדול מהמקרים של נשים בהריון, התופעה תחלוף מעצמה לאחר סיום תקופת ההנקה. אך בחלק מהמקרים התופעה תחזור גם בהריונות הבאים ובשלבים מוקדים יותר של ההיריון, לכן לרוב יהיה צורך בטיפול מתאים. הטיפול כולל ניתוח לשחרור התעלה הקרפלית, מדובר על ניתוח נפוץ ושכיח, הנחשב לניתוח החמישי בשכיחותו מבין הניתוחים המתבצעים בארה"ב.

מה עלול לגרום להופעת תסמונת התעלה הקרפלית?

חשוב לציין כי התסמונת נחשבת לשכיחה במיוחד אצל אנשים הסובלים מבעיות הורמונליות מסוימות, כגון בעיות בבלוטת התריס או חולי סכרת. כמו כן, התסמונת נפוצה אצל אנשים החולים במחלות ריאומטיות, או אנשים שסבלו מחבלה בשורש כף היד, בעקבות הצטברות של נוזלים בתעלה. בנוסף, כדאי לציין כי גידולים באזור כף היד מגבירים את הסיכון לסבול מהתופעה, בדיוק כמו שינויים במבנה התעלה, העלולים להתרחש עם השנים. היום ידוע כי עבודה הכוללת ביצוע של תנועות החוזרות על עצמן, או שימוש רציף וממושך במכשירי רטט, עלולים להגביר את הסיכון להתפתחות התסמונת. חשוב לטפל במצב מוקדם ככל הניתן, על מנת להבטיח ריפוי מלא ולהעלים לחלוטין את הסימפטומים.

אנו במרפאה של ד"ר עמית קדמי נשמח לסייע ולייעץ לכם לגבי הטיפול האפקטיבי ביותר במקרים של כף יד נרדמת. למידע נוסף, צרו קשר.

 

רוצים להתייעץ איתי?