כירורגיה של כף היד

כירורגיה של כף היד הינה התמחות נדירה. בארץ ניתן למצוא רק עשרות מומחים בתחום, המסוגלים לספק חוות דעת מקצועית ולהציע טיפול יעיל, מקצועי ומתקדם. יש לזכור כי פציעות בידיים נחשבות לנפוצות במיוחד, מאחר ואנו נוטים להשתמש בידיים שלנו על בסיס יומיומי. כ- 20% מהפציעות המטופלות בחדרי המיון, כוללות פציעות, מחלות ודלקות באזור כף היד. לכן מי שסובל מדלקת או תסמונת הקשורה בכפות הידיים, חייב לגשת לאורתופד מקצועי ומנוסה, המתמחה בתחום.

כירורגיה של כף היד – נקודות שכדאי להכיר

קודם כל, חשוב להדגיש כי כל התחום של כירורגיה של כף היד נחשב לתחום עדין ומורכב, המצריך לא מעט ניסיון, וותק ומומחיות. טיפול כושל או ניתוח לא מוצלח, עלולים להוביל לנכות או לנזק בלתי הפיך. מטופלים שעברו ניתוחים רשלניים עלולים לסבול ממגבלות בתנועה, כאב כרוני, תחושת נוקשות, חולשה והפרעה כללית בתחושה של האזור. לכן חשוב לא להתפשר, אלא לגשת לטיפול מקצועי של אורתופד בעל התמחות בתחום הכירורגיה של כף היד. רופא מסוג זה יכיר לעומק את כל הדקויות והניואנסים השונים, שיאפשרו לו לבצע אבחון מקיף ויסודי, לצד התאמת הטיפול האידיאלי ביותר למצב המטופל. הדבר נכון לגבי כל סוגי הפציעות והתסמונות של כף היד, כולל אצבע הדק, מרפק טניס, תסמונת התעלה הקרפלית וביצוע ארתרוסקופיה של שורש הכף היד.

מי זקוק לשירותי כירורגיה של כף היד?

כל מי שסובל מתחושת כאב, נימול או אי נוחות באזור כף היד, חייב לגשת לבדיקה מקיפה אצל אורתופד המתמחה בכף היד. הרופא יוכל לבדוק לעומק את מצב כף היד שלכם וכמובן להפנות אתכם לבדיקות מתאימות, לצורך ביצוע אבחון מקיף. לאחר האבחנה, תוכלו לקבל ייעוץ לגבי הטיפול היעיל ביותר, בהתאם לדרגת החומרה של הפציעה או המחלה שלכם. בחלק מהמקרים ניתן יהיה להסתפק בטיפול שמרני, הכולל מנוחה, שימוש בסד ופיזיותרפיה. במקרים חמורים יותר, לא יהיה מנוס מביצוע של הליך כירורגי. אך יש לזכור כי אם בעבר לא הייתה ברירה אלא לפתוח את האזור, הרי שהיום ניתן לבצע הליכים זעיר פולשניים, המונעים את הצורך בחתכים נרחבים ומאפשרים דיוק מקסימלי, לצד זמן החלמה מהיר יותר. הטיפול יכול להיות יעיל עבור שברים מורכבים בכפות הידיים, שחיקת סחוס, היצרות של התעלה הקרפלית, התפתחות של ציסטות וכדומה.

אנו בקליניקה של ד"ר עמית קדמי נשמח לספק לכם ייעוץ מקצועי וסיוע בתחום של כירורגיה של כף היד. ד"ר קדמי הינו מומחה בתחום הכירורגיה של היד והוא משמש בתור מנתח בכיר בבית חולים אסותא ברמת החייל. לאחר שנים של וותק וניסיון עשיר בניתוחים מורכבים של כף היד, הוא מחזיק במוניטין ובידע הדרוש, על מנת לבצע ניתוחים זעיר פולשניים, המאפשרים החלמה מהירה יותר, בזכות הטכנולוגיה המתקדמת והטכניקות המשוכללות. למידע נוסף, צרו קשר!

כירורגיה של כף היד

רוצים להתייעץ איתי?