כאבים בכף היד

כאבים בכף היד עלולים לנבוע מסיבות שונות. בחלק מהמקרים, הכאב נובע מעומס יתר, לכן הפחתת העומס תוביל להקלה ברמת הכאב ואף להיעלמותו. לעומת זאת, במקרים של תהליכי ניוון, יהיה צורך בטיפול מתאים, על מנת להאט את תהליכי הניוון ולשפר את איכות החיים של המטופל. הדבר נכון במיוחד כאשר מדובר על כאב כרוני בכף היד, מאחר וכאב מסוג זה עלול להגביל באופן מהותי את שגרת החיים. מעבר לכך, כאבים בכף היד עלולים לנבוע כתוצאה מתאונת דרכים, חבלה, טראומה לכף היד או תסמונת התעלה הקרפלית.

אנו במרפאה של ד"ר עמית קדמי נשמח להציע לכם אבחון מקיף ולספק את הטיפול היעיל והמתאים ביותר עבורכם. ד"ר קדמי הינו רופא בכיר ביחידת כף היד במרכז הרפואי רבין השרון בפ"ת ומשמש בתור מנתח בכיר בבית החולים אסותא ברמת החייל ובבית חולים רפאל ומדיקל סנטר.

כאבים בכף היד – מהם הגורמים העיקריים?

אחד הגורמים לתחושת כאב בכף היד, הוא שברים ונקעים באצבעות. מדובר על כאב אקוטי המופיע כתוצאה מחבלה, נפילה, תאונה וכדומה. אך במקרים של כאב כרוני בכף היד, הגורם לתחושת הכאב יהיה לרוב פנימי. למשל, במקרים של שחיקת מפרק האגודל, מדובר על תהליך ניווני, הכולל שחיקת סחוס במפרק. כתוצאה מכך, המטופל יחווה כאב ברגע שהוא ינסה לתפוס חפץ כלשהו, הלפיתה שלו תיחלש וטווח התנועה של האגודל יקטן באופן משמעותי. כמו כן, במקרים של כוויצת דופיטרן, ניתן יהיה לחזות בהתכווצות או התעבות של הרקמה הרכה, הממוקמת בסמוך לגיד כף היד. כתוצאה מכך, המטופל יתקשה לכופף או ליישר את האצבעות. במקרים מסוג זה יהיה צורך בהתאמת תוכנית טיפול אישית ובחלק מהמקרים לא יהיה מנוס מהתערבות כירורגית.

כאבים בכף היד – מקרים נפוצים

כאב כרוני בכף היד עלול להיגרם כתוצאה מהיווצרות של גנגליון. מדובר על ציסטה קטנה, שנוצרת בקרבת גיד או מפרק, לרוב בחלק האחורי של שורש כף היד. התופעה עלולה לגרום לכאב ואי נוחות, קושי להניע את המפרק ותחושת חולשה בכף היד. בחלק מהמקרים הציסטה תעבור מעצמה, אך במקרים חמורים יהיה צורך להסיר אותה באופן כירורגי. אחד הגורמים השכיחים ביותר לכאב בכף היד, הוא תסמונת התעלה הקרפלית. תסמונת זו נפוצה במיוחד אצל אנשים המבצעים תנועה חוזרת בשורש כף היד, כמו למשל, הקלדה על מחשב או עובדי מפעל המבצעים תנועה חוזרת לאורך זמן. הסובלים מהתסמונת יחוו זרמים או תחושת עקצוץ ונימול בכף היד ואף תחושת כאב עם הקרנה לכתף. בחלק מהמקרים התסמינים יחמירו בשעות הלילה והמטופלים יחוו חולשה בכף היד ויתקשו לאחוז חפצים. באמצעות טיפול מתאים ניתן לפתור את הבעיה ולחזור לשגרת החיים.

אנו בקליניקה של ד"ר עמית קדמי נשמח לסייע ולייעץ לכם לגבי כאבים בכף היד. למידע נוסף ולתיאום תור לייעוץ, צרו קשר.