חתך בכף היד / חתך ביד

כפות הידיים שלנו כוללות כמויות עצומות של קצות עצבים, לצד עצמות עדינות, העלולות להישבר בקלות. למעשה, כחמישית מכלל הפציעות המגיעות לחדרי המיון, כוללות פציעות של כפות הידיים. יש לזכור כי חתך ביד חייב להיות מטופל בצורה מקצועית, על מנת למנוע נכות או נזק בלתי הפיך. מי שיבחר לזלזל בפציעה שלו, עלול לסבול בהמשך ממגבלת תנועה, נוקשות, חוסר תחושה, נימול או כאב כרוני. לכן במקרה של חתך בכף היד, יש לפנות לאורתופד מקצועי ומנוסה, בעל התמחות בתחום הכירורגיה של כף היד. רק מומחה בתחום יוכל לאבחן את דרגת החומרה של הפציעה שלכם ולהציע טיפול יעיל, שיכול לחסוך לכם בעיות עתידיות.

מה חשוב לדעת לגבי חתך ביד?

אנשים רבים נוטים להיפצע בכפות הידיים, מאחר ואנו עובדים עם כפות הידיים שלנו על בסיס יומיומי, מבלי לתת על כך את הדעת. לכן אין זה מפתיע כי הידיים שלנו נוטות להיפצע, דבר המוביל לחתכים, שברים ופריקה של אצבעות. הפציעה עלולה להתרחש במהלך העבודה, או לחילופין, בבית, בכביש או אפילו תוך כדי פעילות ספורטיבית. בכל מקרה, במקרה של פציעה בכף היד, מומלץ לפנות לטיפול מקצועי אצל אורתופד המתמחה בכפות הידיים. יש לזכור כי במקרה של חתך בכף היד, הגודל לא קובע. אומנם חתך גדול ועמוק יגרום לכם לפנות למיון, כתוצאה מהדימום המאסיבי ותחושת הפאניקה הקלה המתחילה להיבנות במרכז החזה, אך יש לזכור כי גם חתך קטן יחסית, עלול להיות משמעותי. חתכים גדולים אולי יצריכו תפרים, אך לא פעם המקום נרפא לחלוטין, ואינו משפיע כלל על יכולת התפקוד. לעומת זאת, חתך קטן, הגורם לקושי בהזזת האצבע, או לתחושה עמומה, מצריך ביקור דחוף אצל אורתופד המתמחה בתחום.

חתך בכף היד – מה כדאי לעשות?

במקרה של חתך או פציעה בכפות הידיים, יש לגשת לאבחון וטיפול מהיר ככל הניתן. אומנם אין מדובר כאן על סכנת חיים, אך דחיית הטיפול עלולה להוביל לנזק בלתי הפיך לכף היד. כמובן שאין צורך לרוץ לכירורג ידיים במקרה של חתך קטן מהסכין של הירקות, אך במידה והחתך גורם לשינוי בתחושה, נימול או קושי בהזזת האצבע, ייתכן כי פגעתם באחד העצבים במקום. לכן חשוב לפנות לבדיקה כבר באותו היום, על מנת למנוע נזק תמידי.

אנו במרפאה של ד"ר עמית קדמי נשמח לספק לכם ייעוץ וסיוע במקרים של חתך בכף היד, שבר בכף היד או כל פציעה אחרת. ד"ר קדמי הינו מומחה מוביל בתחום הכירורגיה של היד והוא משמש בתור מנהל המרפאה ביחידת כף היד במרכז הרפואי רבין. מדובר על רופא בעל וותק וניסיון בניתוחים מורכבים של כף היד והמרפק, המקפיד להתעדכן בשיטות המתקדמות ביותר ומעדיף לבצע ניתוחים זעיר פולשניים, על פני ניתוחים עם חשיפה רחבה. למידע נוסף, צרו קשר!

חתך בכף היד / חתך ביד

רוצים להתייעץ איתי?