הזרקה ביולוגית לברך

הזרקה ביולוגית לברך הינה שיטה מתקדמת ויעילה לטיפול בכאבי ברכיים. אנשים רבים סובלים משחיקת סחוס בברכיים, כתוצאה ממשקל עודף, עומס יתר, פציעות ספורט וגנטיקה. חשוב לדעת כי ניתן לטפל במצב באמצעות שיטות טיפול מסורתיות, כגון שימוש בתרופות אנטי דלקתיות, הקפדה על טיפולי פיזיותרפיה, זריקות של חומצה היאלורינית וניתוחים כירורגיים. אך בשנים האחרונות ניתן לשמוע יותר ויותר על היתרונות של שימוש בזריקות PRP לטיפול בשחיקת סחוסים. הטיפול מבוסס על תהליכי הריפוי הטבעיים של הגוף, לכן הוא אינו כולל תופעות לוואי ונחשב לבטוח לחלוטין לשימוש.

אנו במרפאה של ד"ר עמית קדמי נשמח לספק לכם טיפולי הזרקה ביולוגית לברך. ד"ר קדמי אורתופד מומחה כף יד, הינו מנתח בכיר בבית חולים אסותא ברמת החייל והוא משמש בתור רופא בכיר ביחידת כף היד במרכז הרפואי רבין השרון בפתח תקווה. נשמח לסייע ולייעץ לכם בתחום, על מנת לאפשר לכם לשפר את איכות החיים ולהפחית באופן משמעותי את תחושת הכאב.

הזרקה ביולוגית לברך – מה זה בעצם אומר?

זריקות PRP הינן זריקות המבוססות על הפלסמה של המטופל, המופקת באמצעות לקיחת דם מהווריד שלו. הפלסמה מאפשרת לשפר את תהליכי הריפוי הטבעיים המתרחשים בגוף לאחר פציעת הרקמות. חשוב להבין כי הגוף שלנו עובד ללא לאות בתיקון הנזקים השונים, הנגרמים באופן תמידי לרקמות השונות, באמצעות מיקוד של טסיות דם באזור הפגוע. טסיות הדם מאפשרות ייצור של חלבונים, המכילים גורמי גדילה וגורמי ריפוי שונים. גורמים אלו מאפשרים לשקם ולרפא את הרקמות הפגועות, במטרה להפחית את רמת הכאב ולהחזיר את האזור לתפקוד התקין שלו. הפלסמה עשירה בטסיות וחלבונים שונים, המסייעים בתהליך הריפוי הטבעי של הגוף. הזרקת הפלסמה לברך מזרזת ומייעלת את תהליך הריפוי ומפחיתה את תחושת הכאב.

מה כדאי לדעת לגבי הזרקה ביולוגית לברך?

כל מי שסובל משחיקת סחוס בברכיים, חייב להכיר את שיטת ה- PRP, המאפשרת לסייע בריפוי הרקמה ובחידוש ייצור הסחוס במקום. הטיפול כולל לקיחת דם ורידי מהמטופל והפקה של טסיות דם באמצעות תהליך הצנטריפוגה. חשוב כמובן להיוועץ באורתופד המתמחה בתחום, על מנת לבחון לעומק את המצב של הברכיים שלכם ולוודא כי הטיפול יהיה יעיל לרמת שחיקת הסחוס שלכם. הטיפול נחשב לבטוח לחלוטין והוא אינו כולל תופעות לוואי מיוחדות. חשוב להקפיד על היגיינה מקומית ולהימנע מפצעים או זיהומים מקומיים באזור ההזרקה. כדאי להגיע עם מלווה, על מנת שיסייע לכם לאחר הטיפול. כמו כן, מומלץ ליטול תרופה נגד כאבים כשעה לפני הטיפול, על מנת להימנע מאי נוחות. בסיום הטיפול יש לנוח במרפאה כרבע שעה ולאחר מכן, ניתן לחזור הביתה. יש לחזור לביקורת לאחר כחודש וחצי – חודשיים, על מנת להחליט על המשך הטיפול.

אנו במרפאה של ד"ר עמית קדמי נשמח לסייע ולייעץ לכם לגבי הזרקה ביולוגית לברך. לתיאום תור לייעוץ, צרו קשר.